Promowanie książek to nie tylko publikowanie recenzji. Ważne jest też kreatywne podejście i promowanie instytucji kultury, które oddziałują na ludzi na wielu płaszczyznach. Właśnie z tego powodu postanowiliśmy wyróżnić tytułem Blogera Miesiąca Czytaj PL niezwykły blog biblioteczny.
Lustro Biblioteki to blog, który nieprzerwanie informuje o najciekawszych akcjach organizowanych przez świątynie książek (w Polsce i na świecie). Trudno wskazać lepsze i bardziej rzetelne internetowe medium promujące niezwykłe akcje. Podczas gdy my, jak i wiele innych ogólnopolskich mediów, w tym mainstreamowych, w wyniku błędu „feedly” informowaliśmy o przyznaniu bibliotece w Rumi tytułu najpiękniejszej biblioteki świata (taki tytuł biblioteka rzeczywiście otrzymała, ale w ubiegłym roku, nie ostatnio), Lustro Biblioteki nie tylko nie powieliło wpadki, ale samo codziennie informowało albo o najciekawszych akcjach bibliotecznych, albo o ciekawych nowinkach ze świata literatury.
Bloga prowadzi pani Barbara Maria Morawiec, ekspert ds. bibliotek, prowadząca szkolenia dla bibliotekarzy i czytelników, autorka m.in. książek „Biblioteki cyfrowe: tworzenie, zarządzanie, odbiór” oraz „Biblioblog w pigułce – poradnik dla bibliotekarzy”..
Zastanawiacie się pewnie, czy blog o działalności bibliotek może być poczytny? Jak najbardziej! W samym kwietniu Lustro Biblioteki zostało odwiedzone ok. 110 tys. razy. Na Facebooku wpisy z bloga śledzi ok. 6,3 tysiąca osób. O taką pozycję walczy się latami. Dokładnie pięcioma, bo blog Lustro Biblioteki obchodził niedawno swoje 5. urodziny.
Gratulujemy! Za czytelniczą energię, pomysły i pasję przekazujemy Lustru Biblioteki bon o wartości 100 złotych na zakup e-booków w księgarni internetowej Woblink.com.
Bloger Miesiąca – o co chodzi?
Redakcja Czytaj PL postanowiła wyróżniać i nagradzać osoby, które najciekawiej w polskim Internecie promują czytelnictwo. Co miesiąc wybieramy BLOGERA MIESIĄCA, przy czym prosimy słowo „bloger” traktować umownie. Na ten tytuł mogą zasłużyć zarówno osoby prowadzące bloga, jak i udzielające się na BookTubie, nagrywające podcasty, piszące interesujące teksty na łamach portali lub e-zinów, a nawet prowadzące ciekawą stronę na którymkolwiek z social mediów (Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram… nawet na Naszej Klasie ;)). By otrzymać tytuł, możesz zgłosić swoją kandydaturę, ale nie musisz. Jeśli masz potencjał, i tak prędzej czy później Cię znajdziemy.