Lider sprzedaży ebooków wprowadza… książki drukowane

w dziale Archiwum/Czytelnik XXI wieku by

„Ebook, audiobook czy książka drukowana? Klienci kupują wszystkie formaty i chcą mieć wybór. Dowodzą tego nasze wewnętrzne badania, ale także badania Biblioteki Narodowej, w części poświęconej czytelnikom ebooków”– mówi Paweł Polański, prezes spółki eCom Group, do której należy platforma Woblink.com. Lider sprzedaży ebooków w Światowy Dzień Książki poszerza ofertę o prawie 100 tysięcy tytułów drukowanych i chce w ten sposób jeszcze lepiej zatroszczyć się o potrzeby swoich klientów.

Wizerunek czytelnika ebooków walczącego z tradycją czytania książek „papierowych” w niewielkim stopniu odpowiada rzeczywistości. Badania Biblioteki Narodowej wykazały, że ponad połowa czytelników ebooków i audiobooków oddaje się lekturze książek nie tylko w formatach elektronicznych, ale też książek tradycyjnych. Woblink przeprowadził badania wśród swoich klientów, odkrywając, że 78% ankietowanych oprócz ebooków i audiobooków nabywa też książki drukowane. Spora grupa decyduje się na zakup książek w tradycyjnej formie  na prezent dla bliskich. Dzieciom niechętnie wręcza się czytniki książek elektronicznych, a zdecydowanie częściej zaraża się je miłością do powieści przez książki papierowe i audiobooki. Są też książki, które zagorzali e-czytelnicy jednoznacznie wolą w wersji drukowanej (np. albumy czy książki kucharskie). Dodatkowo niektóre pozycje są po prostu niedostępne w wersji elektronicznej. Zamiast odsyłać swoich klientów do innych księgarni, Woblink zdecydował, że teraz każdą książkę klienci mogą kupić u nich poprzez jedną transakcję.

Ponadto klienci Woblinka korzystają z programu lojalnościowego Bumerang, który został uznany za najlepszy z dostępnych na rynku przez Roberta Drózda z bloga Świat Czytników. W programie każde wydane 10 zł wraca do klienta w postaci kodu rabatowego obniżającego cenę kolejnej książki dokładnie o tę sumę. Początkowo oferta dotyczyła tylko ebooków, obecnie została poszerzona na audiobooki i książki drukowane.

Szczegółowe informacje na temat programu Bumerang dostępne są na tej stronie.

Zamówione w Woblink.com książki drukowane dostarczane będą od poniedziałku do soboty (włącznie). Można je też odebrać osobiście w jednym z 10 350 punktów w całej Polsce (w paczkomatach InPost, na stacjach paliw ORLEN, w kioskach RUCHU oraz w placówkach pocztowych).